2e dag in Ho Chi Minh City en onderweg naar de Mekon Delta

5 juli 2015 - Tân Bình, Vietnam

Marcel is vroeg opgestaan om treinkaartjes te regelen. Half uur lopen door diverse wijken (scooter reparaties, scooter zadels, bbq-en op straat, etc.) , onderweg een broodje en verse jus.
Bij de trein een nummertje trekken en ondertussen informatie inwinnen. Blijkt dat je contant moet betalen dus even pinnen. Pinnen gaat een "beetje" moeizaam, blijkt dat mijn bankpas alleen Europa dekking heeft. na wat gebel is het geregeld maar ondertussen wel mijn nummer verlopen.
Na wat info blijkt ook de gewenste trein niet meer beschikbaar te zijn. Dan maar terug naar het hotel en plannen veranderen. We gaan eerst naar de Mekong delta (dat was aan het eind van vakantie gepland) en over twee dagen met de trein verder.

Met z'n allen uit het hotel (de spullen laten we nog achter) en door de straatjes weer naar het station. Ondertussen nog proberen te pinnen, maar veel automaten zijn leeg of hebben alleen kleine coupures. Ondertussen is het flink warm geworden en zweten geblazen. Op het station kaartjes gekocht voor dinsdag avond/nacht.
daarna met de taxi terug naar het hotel en vervolgens verder met de taxi naar het busstation. Bij de bus kaartjes gekocht en. Wat blijkt de bus vertrekt per direct en is vol zodra wij zijn ingestapt.

We komen rond zeven uur aan en regelen een hotel. De hotel "eigenaar" komt ons over een uur ophalen bij het station. Hij komt op zij scooter en regelt voor ons vervoer. Eerst in een taxi, daarna met de taxi op een pont, verder op het eiland met de taxi en dan nog het laatste stuk over kleine (zand) paadjes en tussen de fruitbomen door achterop 5 scooters. Deze ridjen rustig en is erg leuk om te doen. Ondertussen hebben we aan de eigenaar doorgegeven wat we wilde eten en als we aankomen kunnen we direct aan tafel. We zitten lekker buiten op een terras aan het water.
Het hotel ziet er prachtig uit.

1. Nathalie:
    9 juli 2015