Kayaking bij Cat Ba Island

18 juli 2015 - Cat Ba National Park, Vietnam

Na het ontbijt worden we achterop scooters naar de aanmeer plaats gebracht, waar we worden opgehaald door een boot die ons naar een Kayak verhuurder brengt. Deze verhuurder leeft ergens in een drijvende woning en heeft hier ook een restaurant. Er worden voor ons inktvis, rijst, aardappels en loempiaatjes gemaakt om mee te nemen met de Kayak.

Zodra dit klaar is stappen we in de kajaks en peddelen we door het mooie gebied naar een mooi strandje waar we gaan zwemmen en eten.

Daarna gaan we weer kayakken en als we op de weg terug zijn begint het keihard te regenen. Gelukkig is dit ook weer een kort buitje en ben je hier met de 35 graden zo weer droog.
Vanaf de Kayak verhuurder worden we weer met de boot naar de aanlegplaats van ons resort gebracht en fietsen we terug.

Het was eigenlijk de bedoeling om de volgende dag, vanuit het resort door de jungle (met mooie vlinders en waar ook apen leven) in 3 tot 4 uur naar Catba town te lopen.  Maar omdat er pas een typhoon is geweest is het pad te glibberig is, is dit niet mogelijk. Daarom besluiten we om niet nog een dag te blijven maar de volgende dag verder te gaan naar Hanoi.